Åbybergskyrkans församling

Skarmavbild2024-10-22kl.08.00.37.jpg.png

Barn i Lettland

Hopeforchildren.png

Efter den ekumeniska gudstjänsten i Vallentuna kyrka 24 november inbjuds till ett föredrag i Mathiasgården.
Helen Vipasse berättar och visar bilder från arbetet med organisationen Hope for Children i Lettland. Den har hon arbetat med under 30 år.
Det började med att hon under många år mötte barn som levde på gatorna i Riga. Arbetet har växt och organisationen har dagcenter både i Riga och på andra platser i Lettland. Den arbetar även med familjer som har olika behov. Mer information finns på nätet: hope.lv.

På gång

ti 22/10 10:00 Bibelsamtal
Vi läser söndagens texter och samtalar kring dem
18:00 Skapande verkstad
Spara i din kalender
to 24/10 13:30 Sy- och samtalsmöte.
Mer

Tänk på Hagasalen

Gåvokort

Kyrkan är i behov av att få Hagasalen upprustad. Ett tips kan vara att använda gåvokorten nedan när ni skall uppvakta någon som redan "har allt"
Sätt in er gåva till församlingen och märk det med "Hagasalen"
Skriv sedan ut ett av gåvokorten och överlämna till jubilaren.
(Gåvokorten blir snyggast om ni skriver ut det i A5-format)
Saknar ni skrivare kan alltid be någon i kyrkan om hjälp)

Klicka på bilden

Swish.jpg